Pytania i odpowiedzi, zachęcamy do wysyłania pytań do naszego zespołu, będziemy starać się na nie odpowiadać w jak najszybszym czasie Kontakt: email: info@officemed.pl , tel. 732940833, 732940837
W chwili obecnej można stosować system za darmo przez 30 dni, potem należy opłacić licencją (opłaty co miesiąc lub co rok).
Pierwsze 30 dni jest całkowicie za darmo. Licencję można wykupić na miesiąc lub na cały rok. Jeżeli zrezygnujemy z programu dane można pobrać i zachować na stałe w swoim komputerze. Następnie WSZYSTKIE dane chorych użytkownika zostaną całkowicie, bezpowrotnie skasowane.
Sytuacja szczególna, prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.
Tak, trwają prace na integracją systemu z ZUS.
System został tak napisany, żeby dostęp do niego był możliwy z każdej przeglądarki z każdego komputera podłączonego do sieci internetowej. W komputerze nie pozostają żadne dane wpisywanych chorych (chyba że sami je zaimportujemy). Pracując w kilku miejscach, kilku przychodniach, u chorego w domu lub w szpitalu możemy mieć zawsze dostęp do swoich chorych z każdego komputera.
Preferujemy przeglądarkę Firefox, ale program działa na każdym systemie i każdej przeglądarce (również systemy Apple, Linuks oraz przeglądarka Safari).
Dane zbierane są na serwerze w Polsce (jeden z wymogów prawnych). Połączenie z serwerem jest za pomocą szyfrowanego protokołu https, połączenie to jest tak samo bezpieczne jak w bankach.
Do danych nie ma dostępu nikt z osób postronnych. W zakresie potrzebnym do zapewnienia technicznej sprawności systemu dostęp do danych maja upoważnieni informatycy.
Zdecydowanie nie. W przeciwieństwie do innych firm na rynku firma Sensoni producent programu Officemed jest niezależna i nie ma żadnych związków z NFZ, MZ ani urzędem skarbowym.
Dane do kontaktu: email: info@officemed.pl, tel. 732940833, 732940837. Zapraszamy !
Nie, system działa TYLKO w sieci, MUSIMY być podłączeni do Internetu.
W takich sytuacjach dostęp do WIFI jest możliwy bezpośrednio z własnego telefonu komórkowego lub z modemu GSM.
System działa również w tabletach, ale fukcjonalność systemu jest wyraźnie gorsza niż w tradycyjnym komputerze. W systemie IOS (Apple) system działa wyraźnie lepiej, Android nie pozwala na wygodne używanie OFFICEMED. W przyszłości planujemy wydanie wersji dostosowanej do tabletów.
W chwili obecnej nie można drukować recept, niedługo wprowadzimy tę funkcję do systemu.
Obecnie rejestrujemy chorego, który właśnie przyszedł do nas do przychodni. W niedalekiej przyszłości wprowadzimy zaawansowaną rejestrację chorego z planowaniem daty wizyty, lekarza, powiadomieniem SMS etc.
Najprawdopodobniej nie został wpisany żaden szablon, można kliknąć podgląd (jeżeli widoczne jest tylko białe pole to właśnie oznacza to, że nie zaimportowano szablonu. Proszę kliknąć na pole “GŁÓWNY”, następnie wejść na rozwijaną listę “SZABLON GŁÓWNY” i wybrać pasujący nam szablon. Dla ułatwienia pracy w programie zaimplementowano już kilka szablonów. Prosimy wybierać.
Każda zmiana na liście refundacyjnej jest przez zespół programistów natychmiast nanoszona w systemie. System zapamiętuje wszystkie zmiany chronologicznie. Dokumenty sprzed terminu zmiany korzystają z właściwej dla terminu wizyty bazy leków.
W przypadki gdy w nowym tworzonym dokumencie w zakładce leki nie podświetla się żaden lek należy: wpisać żądaną nazwę leku, kliknąć dodaj, pojawi się dodatkowe okno ze szczegółowymi informacjami, można ale nie trzeba tego okna wypełniać. Następnie po wypełnieniu dawkowania lub kliknięciu pola “recepty” należy kliknąć dodaj. Lek został dodany, w przyszłości będzie już pojawiać się w bazie. Zmienione i dodawane przez nas leki widoczne są w zakładce Mój Officemed-Moje Leki
W systemie Officemed można zobaczyć historię leków zaleconych oraz przepisanych na receptach. Wystarczy kliknąć w kolejne zakładki PACJENT-HISTORIA-LEKI.
W programie Officemed istnieje rozbudowany kreator dodatkowych szablonów - od tworzenia całego dokumentu do poszczególnych etapów wizyty lekarskiej (wywiady, badanie przedmiotowe, zalecenia). Wszystkie stworzone przez nas szablony będą widoczne na poszczególnych rozwijanych listach. Wejście do kreatora szablonów znajduje się w polu MÓJ OFFICEMED-SZABLONY. Następnie możemy przejrzeć i edytować już dostępne szablony. Po kliknięciu edytor, możemy wybrać z listy rodzaj tworzonego szablonu np.: główny. Następnie proszę nazwać dokument i opcjonalnie dodać opis (do własnej inwencji). Kolejny etap to już jest tworzenie szablonu. W dużym polu wpisujemy tekst oraz zachęcam do dodawania POLE STANDARDOWE lub POLE DO WSTAWIENIA. POLE STANDARDOWE pojawia się po kliknięciu małej strzałki w górnym prawym rogu pola opisowego (zaznaczone strzałką na obrazku poniżej)
W programie Officemed istnieje rozbudowany kreator dodatkowych szablonów - od tworzenia całego dokumentu do poszczególnych etapów wizyty lekarskiej (wywiady, badanie przedmiotowe, zalecenia). Wszystkie stworzone przez nas szablony będą widoczne na poszczególnych rozwijanych listach. Wejście do kreatora szablonów znajduje się w polu MÓJ OFFICEMED-SZABLONY. Następnie możemy przejrzeć i edytować już dostępne szablony. Po kliknięciu edytor, możemy wybrać z listy rodzaj tworzonego szablonu np.: główny. Następnie proszę nazwać dokument i opcjonalnie dodać opis (do własnej inwencji). Kolejny etap to już jest tworzenie szablonu. W dużym polu wpisujemy tekst oraz zachęcam do dodawania POLE STANDARDOWE lub POLE DO WSTAWIENIA. POLE STANDARDOWE pojawia się po kliknięciu małej strzałki w górnym prawym rogu pola opisowego (zaznaczone strzałką na obrazku poniżej)
Po kliknięciu strzałki pojawia się cały panel edycyjny. Na panelu edycyjnym widoczne są różne pola, w większości podobne do tych znanych z programów typu Word lub Open Office.
Jeżeli klikniemy w POLE STANDARDOWE to pojawia się lista zdefiniowanych przez twórców oprogramowania pól typu NAZWISKO, IMIĘ PESEL etc....., umieszczenie takiego pola w szablonie spowoduje automatyczne zaimportowanie wskazanego pola z zakładki DANE. Proszę zwrócić uwagę, że np umieszczenie pola LEKI powoduje zaimportowanie całej listy zaleconych leków, pole WYWIAD informacje wpisane w DANE i podzakładkę Wywiad. Złożenie szablonu oraz danych widoczne jest w zakładce PODGLĄD lub widoczne po wygenerowaniu PDFa. POLE DO WSTAWIENIA ma inna funkcję, przez wpisanie tego pola (pojawia się między pionowymi kreskami i gwiazdkami)
można stworzyć dodatkowe pole do wypełniania w podzakładce DANE DODATKOWE (w obszarze dokument - dane). Na poniższym przykładzie widać, że wpis “liczba oddechów” pojawia się na szablonie:
a następnie widoczne jest w zakładce dane dodatkowe. Powyższy sposób generowania dodatkowych pól można tworzyć w każdym miejscu, zarówno w szablonie głównym jak i szablonach “lokalnych” takich jak opis badania przedmiotowego lub zalecenia. W systemie OFFICEMED widać dobre wykorzystanie tego mechanizmu w ZALECENIACH, kiedy wpisujemy z listy rozwijanej ZWOLNIENIE. Zachęcamy do próbowania oraz testowania.
Klikamy na listę dokumentów, następnie klikamy wykonanie duplikat dokumentu. Pojawia się skopiowany dokument z nową datą. Teraz wystarczy tylko uaktualnić opisy, leki i zapisać dokument. Zachęcam do uważnego i precyzyjnego wypełnienia dokumentu po raz pierwszy np. lista rozpoznań, to pozwoli podnieść znacznie jakość kolejnych dokumentów.
Najczęściej wynika to z tego, że po pojawieniu się nazwiska nie kliknęliśmy okienka WYBIERZ.
Tak, program jest przygotowany do sprawdzenia ubezpieczenia po wprowadzeniu naszych indywidualnych: login i hasło wymaganych do sprawdzania ubezpieczenia w systemie EWUŚ. Większość lekarzy ma już swój indywidualny dostęp do EWUŚ, jeżeli Ktoś jeszcze nie korzystał z tego udogodnienia to proszę zacząć od logowania do https://snrl.nfz-warszawa.pl/ap-recepty/.
Dane wpisujemy w zakładce: Mój Officemed - Mój EWUŚ.
Po wybraniu pacjenta lub po dodaniu wszystkich danych osobowych informacje o aktualnym ubezpieczeniu znajdują się w tej samej linii co PESEL, na głównym polu widocznym przez cały czas okres korzystania z systemu. Na zielono pokazywana jest informacja o pozytywnej weryfikacji, na czerwono o braku ubezpieczenia, jeżeli pojawi się informacja: “Niepoprawny numer PESEL” to oznacza, że albo popełniliśmy błąd przy wpisywaniu numeru albo PESEL jest faktycznie nieprawidłowy (tak jak na poniższym przykładzie).